OTVORENÝ LIST OTCOVI DIEŤAŤA, KTORÉ SOM POTRATILA

31.01.2023

autor: Melissa Manionová

Drahý otec dieťaťa, ktoré som potratila,

Trvalo mi viac než 3 roky, kým som napísala tento list. Ani vedomie, že ho možno nikdy neuvidíš, ma neochránilo pred ochromujúcou bolesťou pri jeho písaní. Ako sa dá ospravedlniť to, že niekoho pripravíš o dieťa? Chcel si ju. Obaja sme ju chceli. V mene "voľby" som ti ju však ukradla bez toho, aby mi čo i len trochu záležalo na tom, čo cítiš ty. V skutočnosti som s ňou nebola tehotná len ja sama. Bol si jej otcom rovnako ako ja jej matkou. Len jeden z nás mal to privilégium starať sa o ňu v jej najzraniteľnejšom období. Zneužila som to a sama rozhodla o jej a aj tvojom živote. Obrala som naše dieťa o život a teba o otcovstvo.

V ten deň si prišiel domov z práce pripravený prísť k nám s láskou a náklonnosťou a ja som ti zlomila srdce. Ja som mala aspoň na výber. Ty si si vybrať nemohol. Bol si bezmocný a nijako si nemohol zachrániť svoje dieťa. Povedala som ti, aby si odišiel a už sa nevracal.

Žiadne ospravedlnenie nie je dosť dobré.

Často myslím na to, či si sa oženil. Vie tvoja žena o bolesti, ktorou si si prešiel? Vie to vôbec niekto? Máš ďalšie deti? Mohol si mať ďalšie? Máš sa dobre? Aké triviálne slovo "dobre". Bol si schopný uzdraviť sa zo straty svojho prvého dieťaťa? Viem, že spoločnosť ti nedala dosť priestoru na smútok a stratu, ktorou si si prešiel. Nemá to tak byť!

Pamätám si ešte na zdesenie v tvojej tváry, keď som ti povedala, ako som sa rozhodla. Aj teba ten potrat zranil.

V rámci liečenia v skupine Anonymní alkoholici sa učí, že nie je dobré sa s niekým osobne udobrovať, ak by to mohlo zraniť ich alebo iných a preto ti píšem. Tvoje prípadné odpustenie nestojí za ďalšie problémy, ktoré by som mohla spôsobiť tebe a tvojej rodine.

Namiesto toho sa chcem verejne ospravedlniť v nádeji, že to vrhne svetlo na tie hory bolesti a skazy, ktoré sú následkom potratov. Píšem v snahe poukázať na tichý plač mužov, ktorí nemali na výber. Píšem, lebo chcem vyhlásiť, že budem do konca svojho života obhajovať nenarodené deti, ako sú tie naše. Deti, ktorých hlas je umlčaný skôr, než môžu prehovoriť.

S najväčšou ľútosťou a súcitom, Melissa

P.S. Našej dcérke som dala dôstojné a krásne meno Ruthie Jeanová. 

Všetky práva vyhradené 2020
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky